Budowanie marki studia
Budowanie marki to stosunkowo nowy kierunek studiów. Wcześniej budowanie marki było bardzo popularnym przedmiotem m.in. na takich studiach jak reklama, marketing, promocja czy PR.
Od kilku jednak lat coraz więcej osób rozpoczyna studia na kierunku budowanie marki. Na czym one polegają i czego można się na nich nauczyć? Studia z zakresu budowania marki bezpośrednio wiążą się z reklamą, marketingiem i promocją. Uczą, jak tworzyć, budować i zarządzać marką. Budowanie marki obejmuje wszystkie procesy zacząwszy od pomysłu stworzenia nowej marki aż do momentu jej istnienia na rynku. To ważny element funkcjonowania przedsiębiorstwa, który musi uwzględnić zarówno wielka korporacja, jak i lider start up’u.
W ramach budowania marki należy wyróżnić m.in. takie aspekty jak nazwa marki, jej misja i wizja, pozycja na mapie percepcji oraz otoczenie konkurencyjne. Studia uczą nie tylko analitycznego, ale także praktycznego podejścia do tematu.
Budowanie marki to też odrębny przedmiot na kierunkach takich jak marketing, promocja i reklama. W nieco bardziej zawężony sposób prezentuje wszystkie zagadnienia związane z budowaniem marki. Student budowania marki dowie się i nauczy m.in.
tego jak wprowadzać nową markę na rynek, jak budować jej strategię marketingową i komunikacyjną oraz jak prowadzić działania reklamowe. Zdobyta wiedza ma pomóc w tworzeniu silnej marki, która nie tylko utrzyma się na rynku, ale znajdzie się także wśród liderów w swojej branży. Budowanie marki to obecnie jedna z najbardziej przyszłościowych dyscyplin marketingu, a wśród studentów cieszy się coraz większym zainteresowaniem.